Deborah in Afrika

Update

Beste vrienden/ familieleden/ kennissen/ vage kennissen en kennissen van kennissen,

Nog ruim 2 weken en dan zit ik in het vliegtuig naar het fantastische Afrika! Terwijl ik dit aan het typen ben doen mijn schouders en nek gewoon pijn door alle spanningen en stress. Want tja, voordat je weer een tijdje weggaat, moeten andere dingen afgerond worden! Vandaag had ik eigenlijk een vrije dag, maar daar is vrij weinig van terechtgekomen. Met aanstaande maandag een eindpresentatie, een half artikel en een onopgehaald paspoort wordt zo'n mooie vrije dag ietsje minder vrij.

Afijn, geen gezeur.Wat wel heel fijn is, is dat ik inmiddels een hotel heb weten te regelen in Istanbul, ene Mattiasi komt mij ophalen bij het vliegveld in Dar-es-Salaam en me naar een guesthouse brengen die bij nader inzien heerlijk dichtbij het MUHAS, immigration en de zee gelokaliseerd is. JJ en E hadden mij deze accomodatie aangeraden.

Het plan is om als alles meezit op dinsdag 24 mei richting het zuiden van Tanzania te vertrekken na een hoop formaliteiten voor de universiteit en een verblijfsvergunning. Ik heb inmiddels wel een email gehad van iemand van de universiteit die zegt dat mijn verblijfsvergunning 'lodged' is. Joost mag weten wat dat betekent....Het land kom ik in ieder geval wel in, want mijn paspoort die inmiddels redelijk wat visa begint te bevatten, bevat ook een visum voor Tanzania.Ach, ik heb het begin maar een beetje ruim gepland. Maandag 30 mei wil ik echt gaan beginnen met mijn klinische stage, dus op zich kan er nog een hoop mis gaan in de week vooraf.

Wat een bekend en steeds terugkerend probleem is, is het gebrek aan ruimte in mijn tas. De avond voor vertrek heb ik wat tijd ingepland om dit te gaan fixen. Het MOET namelijk passen. Nee, er gaan echt niet minder kledingstukken mee! Overigens komt het gebrek aan een weegschaal nu ook niet goed van pas, maar aangezien ik de tas nog wel omhoog kan tillen, neem ik aan dat het niet de 20 kg toegestane bagage overschrijdt.

Al met al lijkt het er op dat mn zaakjes redelijk goed geregeld zijn, voor zover mogelijk natuurlijk. Ik heb namelijk ook een redelijk betaalbare lokale reisorganisatie gevonden waarmee ik de kilimanjaro kan beklimmen en een 5-daagse safari kan doen:)

Ik verwacht geen verder updates tot mijn vertrek en aankomst. Jullie krijgen mn eerst berichtje als ik in Tanzania of Turkije zit!

Tutaonana!

p.s. voor het geval er een vlucht van Turkisch Airlines neerstort:

TK1954 (AMS-IST) 20-05-2011 TK0603 (IST-DAR) 21-05-2011

TK0604 (DAR-IST) 28-07-2011 TK1953 (IST-AMS) 28-07-2011

Reacties

Reacties

sister roos

Voor het geval er een vliegtuig neerstort........heerlijke optimist ben je ook!!!! ;)
Veel plezier met je avontuur, jammer dat ik het niet met je kan delen deze keer.
Loop geen zonnesteek op door te verdwalen en te vergeten waar je huisje is...

xxx

Oma

Ik zal je weer met veel plezier volgen . Graag weer behouden terugkomen,met neerstortende vliegtuigen heb ik niet zoveel ,vooral niet als mijn kleindochter daar inzit.Liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!