Deborah in Afrika

Kriebels

Beste allemaal,

Met nog 27,5 uur te gaan voordat ik dan eindelijk echt weg ben, beginnen de kriebels wel te komen.Naja kriebels....Sterke onderbuiksgevoelens, versterkte spiertonus, hartkloppingen en een constant gevoel van weemoed is misschien een wat overdrevener, maar ook meer realistische benaming voor wat ik voel. 'Wat een aansteller' denk je misschien. Nou, denk dat maar lekker!

Over ruim een dag heb ik de sneeuwvlaktes verruild voor rood zand. Stijgt de gemiddelde buitentemperatuur met 30 graden. En moet ik er weer aan denken om mijn benen te scheren! De roodborstjes en tuinkatten veranderen in kakkerlakken en muggen. Tijdens de boodschappen zal ik 300 keer moeten nadenken voordat ik de wat vreemd ogende etenswaren meeneem. En zal ik me voor het eerst een allochtoon voelen. Bovendien heerst het idee dat ik mijn neptrouwring zeer zichtbaar zal moeten dragen om te voorkomen dat ik niet elke week ten huwelijk gevraagd wordt.

Kortom, ik ben gespannen en nog steeds een Afrika-leek. Toch heb ik al een klein beetje van de Afrikaanse cultuur meegekregen: de vlucht bij Royal Air Maroc is inmiddels al 4 keer gewijzigd,mijn bed&breakfast is zonder een extreem goede reden gecanceld en het is nog steeds een beetje de vraag of ik wel ECHT om 4 uur s nachts word opgehaald en naar het hotel gebracht. We'll see.

Ik ben zo blij dat ik jullie niet echt hoef te missen! Ik ga immers heel veel dingen meemaken, terwijl jullie doorgaan met je saaie leventje. Uiteraard ga ik een paar activiteiten missen, zoals de lustrumreis van NSA, de geweldige borrels, het fantastische gala, vast wat trouwerijen enz. Maar jullie leven verandert niet met mij ergens anders. Door dit telkens tegen mezelf te zeggen, besef ik dat het niet nodig is om mijn energie te erg te steken in 'het missen van'. In september ben ik alweer terug!

De laatste weken ben ik wel verwend door jullie. Ben meerdere malen uit eten genomen, gisteren nog gezellig met Annika naar de film geweest en jullie waren gemiddeld een stuk gezelliger;)

O, qua updates: ik schijn een Nederlandse roomie te krijgen in Kumasi. Ze heet Roos en ze is vast heel aardig. Bovendien zit zij er ook alleen. Morgen ga ik eerst Casablanca in: de Hassan II moskee bekijken en naar de zee staren. Mijn spullen zijn echt helemaal ingepakt. Dussss....ik ben er klaar voor!

Jullie zullen dit weekend wel een update krijgen vanuit Ghana.

Liefs

Reacties

Reacties

Boaz

Heel veel suc6, en Gods rijke zegen toegewenst over jou verblijf in Ghana!!
Hou ons allemaal op de hoogte ;-)

Jeanine

Je bent wie je bent en mag zijn wie je bent. Laat je voeden door dit nieuw, dit andere, dit meer extreme.
Groei en bloei open.

(Tja wat spiritueler nu ik jaartje ouder ben)
Vaya con Dios

Rachelle

Hé dochter,

Ik sluit me aan bij Jeanine..
zie en leer, geniet en neem op, alles wat je tegenkomt,
opdat het je vormt..

Liefs

Evert

Het saaie leven valt heus wel mee, wij hebben interessante sneeuwbuien, snelwegen die plotseling in ijsbanen veranderen, spontane sneeuwbal gevechten met voorbijgangers, mensen die capriolen uithalen om te kunnen blijven fietsen, straks de voorjaarsbloemen die boven de grond uitkomen. De mooie Nl luchten en jij?...........veel, heel veel mensen die je met grote regelmaat zullen aanstarene en proberen een praatje met je te maken en als ze er achter komen dat je uit Holland komt plotseling allemaal een neef, nicht of ander familielid hebben studeren in w.s. A.dam of R.dam, mmisschien Utrecht een beetje afhankelijk hoe goed hoe geografiekennis is.Uiteraad hopen ze dan op een kop koffie en meer en dan wel in de zin van groene biljetten. Kun je hen gelukkig vertellen dat de dollar vrijwel geen waarde meer heeft en dat ze om echt geld moeten gaan vragen nml Euro's en die heb je toevallig niet meer. Zaterdag vlieg ik naar Manila en zal naar je zwaaien als ik overvlieg, tenzij je niet ergens gestrand bent want vergeet één ding het is en blijft Afrika. Zoals wij dat aanduiden met TIA:This is Africa. Hrt grt en een fantastische reis toegewenst en blijf om je 'heen kijken' . Evert

Esther

Hey Deborah!

Heel veel plezier en veel succes en sterkte de eerste paar dagen. Ik zal je blog in de gaten houden.

Liefs

annika

hey lieverd !! blijf hier !! haha
ik zal me maar moeten redden hier en wie weet kom ik je opzoeken, want de drang naar jou en afrika is groot ! anyway heel veel succes en geniet ervan !!
hou van je x an

Roos

Roos is zeker heel aardig!! ;)

tot snel.. ik zal ze hier alvast een beetje laten wennen aan die witten...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!