Deborah in Afrika

Lesotho

Hoi!!

Weer een kort verhaaltje om jullie koude dagen te verwarmen:) Ik ben dus 2 dagen in Johannesburg geweest. Heb daar vrijwel niets gedaan, vooral gezwommen, erg verbrand en gegeten. Ook nog een Nederlands stel tegen gekomen wat erg gezellig was!

Na 2 dagen ben ik richting Lesotho gegaan. Op zich had ik mijn trip best goed gepland dacht ik, maar helaas toch niet goed genoeg! De bus naar Bloemfontein bleek namelijk niet om 7.00 te vertrekken van het bedrijf waar ik mee wilde gaan, maar ging om 11.00. Ben dus op het laatste moment geswitcht naar een bedrijf die om 8.30 vertrok. Dit ging op zich allemaal wel voorspoedig. In Bloemfontein aangekomen begonnen de taxichauffeurs te zeuren dat ik een prive-taxi moest nemen om in Lesotho te komen. Er zouden zogenaamd geen gedeelde busjes naartoe gaan. Ik vond dit complete onzin en gelukkig wint de aanhouder! Om 18.00 kwam ik dan eindelijk aan in Maseru (hoofdstad van Lesotho). Ook de grens overgang was geen probleem, het kostte niet eens iets! Wat wel jammer was, was dat een Indier me aanraadde om die avond in Maseru te slapen, omdat het nemen van een busje naar het binnenland van Lesotho in de avond gevaarlijk zou zijn!

Ik vroeg hem om een goedkoop hostel of lodge, waarop hij de taxichauffeur naar een hotel voor 450 rand (45 euro) per nacht bracht welke ver buiten te stad lag. Ik was niet happy, dus heb me naar een goedkopere B&B laten rijden welke helaas geen breakfast had en ook nog 25 euri was voor 1 nachtje! Ik wilde de volgende dag vroeg opstaan en zsm naar Malealea. Helaas is haastige spoed maar zelden goed: toen ik bij het busstation aankwam, was het compleet leeg, er stonden slechts 2 busjes waarvan 1 naar Malealea zou gaan als ie vol was. Je raadt het al: ik zat om 6.00 sharp braaf in het busje....Om 9.30 kwam de eerstvolgende passagier en uiteindelijk was het 6 uur (!) later toen de bus dan eindelijk de 1,5 uur lange tocht met prachtige uitzichten aflegde naar Malealea.

In lesotho heb ik voornamelijk veel genoten van de natuur, gehiked en in totaal 8 uur paardgereden langs de diepste afgronden en ook geraced tegen de Basotho-gids. Mijn paard won trouwens, want hij zat op een paard dat niet vooruit te branden was!

Op zondag ben ik naar Kaapstad gaan reizen. Weer de weg terug naar Bloemfontein (in 5 uur! Het ging zeer voorspoedig!) waarna ik van 12.00-23.00 heb moeten wachten op de nachtbus naar Kaapstad. In tussentijd ben ik maar een beetje gaan eten, zonnen en heb ik ook nog 2 films gekeken bij gebrek aan andere activiteiten. De betreffende bus was helaas wel vertraagd (2 uur) en erg comfi was het niet. Ik denk dat ik wel 20 mogelijke slaapposities heb uitgeprobeerd! Toch heb ik denk ik wel 7 uur geslapen bij elkaar.

Dat was mn verhaal over Lesotho...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!