Deborah in Afrika

Visum en Vluchtwijziging

Maaha! (goeiemiddag!)

Yaa nua? (hoe gaat het?)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst iets op de blog gepost is. Op zich is dat niet raar, want ik ben natuurlijk nog gewoon in Nederland. Toch zijn er wel wat dingen gebeurd. Zo heb ik mijn visumaanvraag ingediend vorige week. Dit was nog wel een beetje spannend aangezien ik maar 1 referentie-adres kon opgeven in Ghana, terwijl er 2 vereist zijn. Op aanraden van de visumdienst heb ik het er bij 1 gelaten. Vandaag werd ik gebeld.Superspannend, want de eerste gedachte die door me heenging was dat mijn visum afgekeurd was. Gelukkig konden ze me goed nieuws brengen! De eerste 3 maanden heb ik een zakenvisum:D

Hoe dichter ik bij de vertrekdatum kom hoe meer slapeloze nachten er ontstaan....en nachtmerries. Vele doemscenario's zijn er in mijn nachtelijke uren voorbij gekomen! Roofovervallen van de bus, neerstortende vliegtuigen..en sinds vannacht kan er weer 1 aan het rijtje toegevoegd worden. Het ging zo: ik zat in een stop- en -go busje die mij naar Schiphol zou brengen (het is 12.00 op mijn horloge) ik ben extreem in de stress en schreeuw tegen de chauffeur dat ik een spoedgeval ben en dat hij dus zo snel mogelijk richting de luchthaven moet rijden. Het nare is, dat deze busjes maar 40 km/u konden rijden...Het busje zat zo ontzettend vol dat ik me voelde zoals in de 8.30-metro richting Holendrecht en daarbij zag ik ook nog dat die man verkeerd aan het rijden was. Tot overmaat van ramp word ik door mijn ouders gebeld; ze staan in de file en kunnen me dus niet uitzwaaien+ de meeste bagage zit in hun auto. Ondertussen gaat de tijd snel, het is een uur later...Opeens besef ik mij dat mijn paspoort nog bij de Ghanese ambassade ligt...Hoe krijg je binnen een halfuur een paspoort vanuit Den Haag naar Schiphol? Nou, dat kan dus niet...Uiteindelijk schrik ik wakker doordat mw Ebbe aan het stofzuigen is. Het duurde even voordat ik me besefte dat het allemaal maar een droom (of eigenlijk een nachtmerrie was).

Oh, nu vergeet ik bijna te vertellen dat mijn vlucht opeens gewijzigd is! Ze vliegen op 1 september niet meer op Amsterdam maar op Brussel. Beetje jammer. Nu kan ik kiezen: of blijven tot 17 september, of de trein nemen vanaf Brussel. En op de heenreis moet ik opeens 5 uur langer wachten in Marokko. Gelukkig kan mijn bagage op het vliegveld blijven...Wat ga ik dus doen? Juist ja, met een Nederlands paspoort kan je gewoon stempelen om het land binnen te gaan. Ik ga Casablanca voor een paar uur onveilig maken:DBinnenkort maar even wat culturele tips aanvragen bij mijn Marokkaanse bovenburen..

Jullie zullen nog wel van me horen....O, en als je geen zin hebt in wekelijkse (of maandelijkse) spam, je kan je gewoon weer afmelden.

Liefs

Reacties

Reacties

jeroen

Hee debby!

Ik weet niet of casablanca de moeite waard is. Ik was er afgelopen april, de rit vanaf het vliegveld is dacht ik een uur. De stad zelf is gewoon een grote stad waar mensen wonen, Thats all. Geen mooie stad, beetje als rotterdam... maar als je vastberaden blijft, dan moet je naar de king hoessein moskee. Die is mooi. Fijne jaarwisseling! X

Deborah van Middendorp

Hee alpha male...
Hmm das wel jammer. Maar toch, 9 uur op het vliegveld van Casablanca zitten? Dan heb ik het er denk ik wel voor over om een uurtje in een bus/trein te zitten voor die Hussein Moskee. Tis toch weer tijdvulling. Maar thanks voor je tip!Tot bij het nieuwjaarsetentje!x

Esther

Hoi Deborah!

Ik heb me zojuist aangemeld voor je reislog. Ik weet je exacte vertrekdatum niet meer, maar dat zal wel zo rond nu ergens zijn. Ben benieuwd naar je Ghanese verhalen!

Heel veel plezier, goede reis.
Xje, Esther

Deborah van Middendorp

Hee Es,
Thanks voor je reactie. Hoop dat je onderzoek bij CVV een beetje lukt;) Ik vertrek 4 februari, na de KLO tentamens dus. Succes;)
x

jeanine

Hoi Deb,

Wat een uitdaging en ervaring! Best spannend, denk ik. Wij gaan je volgen en met je mee leven. Willen je nog even noemen dat je niet alleen hoef te gaan, dat weet je wel he!
We hopen dat dit een ervaring voor je zal worden die je een nog mooier mens laat worden en waardoor je nog dichter bij de bestemming mag komen die God voor je heeft.
Vaya con Dios,
Timo, Jeanine, Tom en Fleur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!