Deborah in Afrika

Een nieuw avontuur!

Hamjambo rafiki?

Inmiddels is het al tijden geleden dat jullie spam van mij ontvangen hebben. In de tussentijd is nog een en ander gebeurd. Ik ben namelijk van 14 januari tot en met 4 februari weer terug geweest naar Ghana. Daar heb ik veel oude bekenden weer ontmoet en mocht ik genieten van 8 heerlijke dagen relaxen en uitrusten aan het Ghanese strand. De temperatuur was tussen de 25 en 35 graden. Ronduit heerlijk dus!

Sinds November jl ben ik eigenlijk al bezig geweest met het plannen van een klinische stage in de tropen. Hoewel ik dit in Ghana ook al voor 2 maanden had gedaan (en dit beviel me goed) miste ik toch die typische 'tropenervaring'. Hiermee bedoel ik een ervaring als wordt beschreven in de boeken 'Afrika is besmettelijk' en 'Mama Daktari'. Ik wil graag het Afrikaanse leven meemaken met 'de gewone mens'. Vorig jaar zat ik toch voornamelijk tussen hoogopgeleide mensen.

Eerst ga ik 1,5 maand stage lopen in Ruangwa. Dit ligt in het zuiden van Tanzania, in de buurt van de zee en Mozambique. Ik weet er verder niet zo veel van, dus dat wordt spannend! In dit dorp woont een Tropenarts met zijn vrouw en kinderen. Hij werkt via de DED in het plaatselijke ziekenhuis. (zie link)

Alle papieren zijn al opgestuurd naar de Mihumbili University of Allied(?) Sciences. Ik heb er uiteraard nog niks van gehoord. Via hen zou ik de klinische stage officieel maken zodat ik op een studentenverblijfsvergunning kan verblijven. Mocht dit toch niet lukken, dan ga ik ook stage lopen, maar dan met een toeristenvisum.

Na de stage wil ik graag reizen (2,5 week ongeveer) naar Zanzibar, Serengeti, Ngorogoro en de Kilimanjaro!

De vlucht is geboekt! Ik vlieg met Turkish Airlines op 20 mei 2011 naar Istanbul, hier zal ik 1 nacht en dag blijven en dan vlieg ik door naar Dar-es-Salaam. 28 juli hoop ik weer voet op Nederlandse bodem te zetten om vervolgens begin augustus met mijn coschappen te beginnen.

Jullie horen van me wanneer er weer nieuws is!

Kwaheri!

Reacties

Reacties

Roos

Sister Debbo! Wat een gaaf plan....
Heerlijke weredlreizigster van me ;)
Komt Punani je daar dan opzoeken?

Tijs

Strak plan! Gaaf al die tropenervaring. Wie weet hoe je je talenten verder in gaat zetten...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!